onsdag 17. juli 2013

Valgkamp, og andre "triveligheter" :)

Det er jo valgår i år, og i den forbindelse ble det arrangert et "politikermøte" her borte. Det var satt opp et panel bestående av politikere fra de største partiene, og de skulle grilles i forhold til forskjellige spørsmål rundt etikk, verdispøsrmål, familiepolitikk o.l.
Nå skal ikke jeg begi meg ut på å analysere hva som ble sagt, og hvem som hadde hva å komme med, men det var interessant å høre hve de forskjellige tenkte rundt det forskjellige temaer.





Tenkte jeg måtte slå et slag for den variasjon i tilbud og aktiviteter de har her borte. Et stort og gjennomført bra opplegg for barn og unge, samt litt av hvert å velge mellom for de voksne også. Det er nemlig ikke bare møter og bibeltimer, men også f.eks lederseminarer for alle typer leder, både innen organisasjonsarbeid og forretningsliv. De kjører også samlivsseminar, noe som de fleste kunne ha nytte av om man er i den ene eller andre livssituasjon :)
Nå har ikke dagene her gått med til å bare følge aktivitetene i "Dalen". For meg blir det litt mye, så det har også blitt litt sightseeing, shopping, sosialisering med kjente, for de treffer en alltid her borte ;)

I går kveld var det nattåpent i Liknes sentrum, med masse aktiviteter og selvfølgelig diverse salgsboder som seg hør og bør. Konsert var det også med Synnøve Aanensen fra Karmøy. Dyktig dame som serverer country/rock av ypperste klasse.

Og så må vi jo ikke glemme en ting som er obligatorisk ved et besøk i Sarons Dal ;)
Nemlig denne godsaken her :)
Har ofte lurt på hvor mange komper som serveres her i løpet av ei hektisk uke, men det er ikke få. For ikke å snakke om all den lapskausen som går med.

I kveld regner jeg med at det blir rimelig folksomt her. Da er det konsert med Carola. Var nettopp innom hallen og hørte på når de øvde. ar ikke tenkt meg på konserten, siden jeg allerede har fått med meg to, så holder det for meg, men det blir helt sikkert en kjempeopplevelse for de som får den med seg. Jeg tar meg heller en runde med kameraet, og titter på folkelivet, og føler litt på stemningen tenker jeg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar